Sunday, December 11, 2011

Pesta Penang!

Assalamualaikum :)

Benda ni dah lama. Tapi aku nak cerita jugak :P

Habis paper akaun hari tu, sampai-sampai ja rumah, memang aku menyelam atas katil laa. Haha. Ya la, aku tidur pukul 4 pagi kot sebelum paper akaun tu. Tengah best-best tidur, ada pulak makhluk Allah ni mengacau aku tidur. 

"Ejin! Nak ikot dak pi pesta?"

"Haaaa? Tak mau lah! Penat kot!"

"Laaaa, jom laaa, semua orang pi"

"Ish, ejin kata takmau, takmau la! Dok paksa-paksa pulak!"

Dengan senang hatinya aku tidur la balik. Kesian kakak aku =,=

Okay tu ja aku ingat. Tapi angah kata, dia gerak aku 3 kali. Kenapa aku ingat sekali ja? Haha. Tanya lagi. Hang mamun la tu ejin oi! =,= 

Then, tau tak? Aku bangun-bangun, aku pergi depan TV join abah aku yang baik punya dok layan cerita Dhia. Then sepupu aku, Nadia, call. Dia call handphone abah aku, bukan phone aku. Damn! Phone aku buat hal lagi la tuu. Asyik-asyik takda coverage. Aku kena off then on balik, baru la mesej masuk and banyak la mesej missed call aku terima. Biasa laa phone lama. Dua tahun lebih dah berjasa dengan aku. Bila aku kerja nanti, memang aku akan beli phone baru. Samsung Galaxy Ace! Heeeeeee.

Then, dengan senang hatinya, aku ambil towel and kata dekat angah 

"Angah, nak pi pukui berapa?" 

"Eh, tadi kata takmau ikot"

"Hehehehe, sat nak siap, mana boleh semua pi, ejin tak ikot. Tak bleh, tak bleh :P "


Then kami semua pun pergi la pesta. Dua kereta. Seramai 15 orang. Semua kaum kerabat keluarga aku. Dari sepupu sepapat sampai la ke anak saudara. Ambik hang! Haha.


Dalam gambar tu ada Azim, Dila, Diha, Aisyah, Intan, Qistina, Syaza, Hakimi, Fahmi. And aku yang paling tua dalam gambar tuuuu. Haha. Yang tua-tua yang lain takmau masuk dalam gambar iaitu Nadia, Atan, Ikah, Ana, and cik photographer Angah. 


For the second time naik benda alah ni, CHALLENGER. Best gilaaaaaaaaaaaaaa! Release tension study SPM semua. Haha. Padahal last year punya la kecut perut atas benda ni. Sampai berdoa cepat la berhenti, aku nak turunnnnn! Haha. Tapi kali ni naik, memang best gila, menjerit lepas tangan, terkangkang lagi. Haha. Nak naik lagiiiiii!. Jom la pi Pesta Pulau Pinang lagi ;)


Balik tu just susun buku teks untuk dipulangkan kepada SPBT pada keesokan harinya.


Bye bye textbooks! I will not miss you! :PP

0 Comment:

Post a Comment