Friday, December 30, 2011

Everyone's alone in their world

Assalamualaikum :)

Ada something sangat bermakna aku nak share. Renung-renungkan ;)



How many times have you tried to talk to someone about something that matters to you, tried to get them to see it the way you do? And how many of those times have ended with you feeling bitter, resenting them for making you feel like your pain doesn't have any substance after all? 


Like when you've split up with someone, and you try to communicate the way you feel, because you need to say the words, need to feel that somebody understands just how pissed off and frightened you feel.


The problem is, they never do. "Plenty more fish in the sea," they'll say, or "You're better off without them." They never really understand, because they haven't been there, every day, every hour. They don't know the way things have been, the way that it's made you, the way it has structured your world. They'll never realise that someone who makes you feel bad may be the person you need most in the world. They don't understand the history, the background, don't know the pillars of memory that hold you up. 


Ultimately, they don't know you well enough, and they never can.
Everyone's alone in their world, because everybody's life is different.




Aku rasa benda ni sekarang. Sedih teramat sangat. Aku dah luahkan, tapi, macam benda kat atas tu. Memang semua orang bagi semangat dekat aku. Aku hargai sangat-sangat. Kadang-kadang aku menangis. Bukan sebab aku sakit hati, tapi aku terharu dengan kata-kata semangat mereka.


"Kau fikir je, kau lepaskan dia pergi adalah jalan terbaik dari kau genggam dia buat hati kau sakit. Mula-mula memang susah. Tapi lama-lama kau biasa. Jangan bercinta kalau tak tahan rasa sakit. Ejin!! Takmau down ah. Hang ada kawan wey. Kawan hang tu lagi bermakna. Even aku baru kenai depa, aku pun dapat rasa bermaknanya depa. Buat aku gelak. Buat aku senyum dengan lawak depa. Hang kena pikiaq tu."


"Ejin, aku sentiasa ada untuk support hang! Tak boleh macam tu. Kita kena selalu bangun. Jangan dok tunjuk hang lemah tunjuk yang hang boleh bahagia tanpa dia. Caiyuk! Tak mati kalau takdak boyfren okay! Jangan dok macam perangai VAVI dok cakap sorang-sorang. Banyak kawan hang pakai MAXIS. Call ja. Semua ada untuk hang,"


"Hmm...Takpa takpa..semua yang berlaku ada hikmahnya.. Don't worry. Banyak lagi laki. Hang pun bukan takdak rupa... Banyak lagi dok beratuq. Betui... Pengalaman..Jadi lebih dewasa. Lagi tabah. So nanti hang boleh guna di masa hadapan.. Just doakan yang terbaik kat dia tu.. Manusia tak pernah perfect kan. Aku doakan hang dapat boyfriend baru yang lebih baik, lebih hensem. Hehee.."


"Haha..Ejin.. Aku tau hang memang buat keputusan yang sangat BETUL.. Dari hang cerita pun aku dah tau hang memang tak bahagia macam girlfriend lain..Haha..Tepat..Kami ni kawan hang.. kita gaduh macam mana ribut taufan pun.. At the end of the day.. We are still friend.."


"Hang tu takyah nak menyesal apa pun. Aku tau hang dah nangis puas-puas. Now time untuk hang pikiaq masa depan. Kat luh mahfuz tu dah tentu jodoh hang. Aku pun single wehh. And aku single after like 3 weeks Mira p. Memang susah tapi aku survive. Aku yakin hang boleh. And by the way link yang hang bagi tu kan? Aku baru ja baca and kebetulan semua benda tu aku buat. Aku delete everything. Slow-slow sayang. Memang sakit hati gilaa. Aku tak mau tengok hang sedih-sedih. Tak sukaa. Kita perempuan jangan bagi laki pandang rendah kat kita. Lagipun, pikir la cara Islam, mungkin hang rasa lega, kurang lah dosa kita kan.. And we will learn untuk survive tanpa they all"



 Orang tak alami apa yang aku alami, jadi mereka tak betul-betul tahu apa aku rasa. Depan semua orang, aku happy, aku gembira, aku senyum, aku gelak. Tapi dalam hati aku, hanya Allah saja yang tahu. Tapi aku selalu bisik pada hati, bersabarlah wahai hati, lama-lama nanti biasa la. Sebab tu aku kuatkan hati, walaupun hati aku tak berapa nak kuat =,= But as long as my family and my friends ada di sisi aku, aku sudah cukup bahagia. Terima kasih ya Allah. Alhamdulillah. :)


0 Comment:

Post a Comment